Alla inlägg under oktober 2011

Av Rebecka - 30 oktober 2011 12:00

- Var ska du köpa din kostym, Suze? Vi satt påå en bänk i parken en eftermiddag. Cath hade tagit tid på mig bär jag löptränade inför nästa tävling. Efteråt satt vi bara och slappade. Jag drack massor med vatten och kände mig nöjd med tiderna. - Vet inte, svarade jag. Jag tänkte börja på Top Shop och så småningom försöka lura med mamma in på Joseph. Om jag försöker övertala henne att köpa någonting dyrt redan från början så kanske hon ändrar sig. - Bra tänkt, sa Cath. Tillsammans hade vi ägnat många timmar till att försöka lista ut hur föräldrar egentligen fungerade. - Jag kan slå vad om att du fortfarande känner dig tacksam mot Affie och Indie för att de såg till att du slipper klä dig i puffärmad klänning, fortsatte hon. - Va? utropade jag. Inte en chans! - Ge dig, Suzy! Om Peter inte hade pratat med dem och tagit reda på hur de kände så skulle du säkert ha varit upptagen med att prova klänningar just nu och bli stucken med nålar! - Äsch, muttrade jag. Jag tänkte aldrig frivillig erkänna att Peters döttrar hade räddat mig. - Det börjar bli sent, påpekade jag. Det är bäst att vi går hem annars kommer mamma klaga på att jag är sen. Hon vill att jag ska hjälpa henne med gästlistan till bröllopet. - Okej, sa Cath och reste sig. Då går vi. - Kokt blomkål med ostsås! Mmm, sa jag och log när jag kom in i köket. Min älsklingsrätt. Hej mamma! - Hej raring! Hur har du haft det idag? - Ganska bra. Fick du mitt meddelande? Jag hade ringt från Liz hus och lämnat ett meddelande på telefonsvararen om att jag tänkte träna i parken. - Ja, det var bra att du ringde. Oj, det var inte ens meningen att lämna de där framme ... Mamma rörde om i ostsåsen och nickade mot bordet som var fullt av tomma toarullar. De stog upp och var dekorerade med bomull och papper. Korken på limtuben var av och det syntes tydligt att hon förberedde någonting för skolan nästa dag. - Det ska bli pennställ, förklarade hon. har du lust att lägga ner dom i backen? - Visst, sa jag och började städa undan på bordet. Som vanligt var jag utsvulten. - Kommer Peter ikväll? - Hmm, nej. Jag undrade om de hade bråkat igen. Mamma var så stressad inför bröllopet att hon vart arg för minsta lilla småsak. - Peter har ett sent möte på jobbet. Det gäller ett kontrakt som han måste bli klar med. han kommer att kluta så sen att han åker hem till sig istället. Men han kommer förmodligen hit i morgon. Peter jobbade för en massa tråkiga företag som sålde och köpte saker hela tiden, och han höll alltid på med kontrakt. Jag förstod ingenting av det, men det verkade både trist och krångligt. Min pappa hade inte hållit på med någonting sådant. Han hade varit författare. För det mesta hade han jobbat hemma, men det gände att han reste bort för att göra research. På den tiden hade jag inte haft någon aning om vad han research handlade om, men vi har alla hans böcker i ett litet rum på övervåningen som vi på skämt kallar "kontoret". Jag har läst allihop under de senaste sju åren. En del handlade om historia, men de är ändå intressanta eftersom han skrev dem som berättelser. Andra är självbiografier. pappa var nämligen spökskrivare för kända människor. Det var därför han alltid gjorde en massa research. jag vill gärna tro att jag skulle ha fått följa med på några av hans resor och hjälpt honom att han fortfarande varit i livet. Kanske i alla fall. Men dagen då pappa dog hade han varit på väg till ett möte på ett bokförlag. Jag vet inte varför jag plötsligt började tänka på pappa när jag plockade undan från bordet. Det brukar jag inte göra. Bara när jag skriver brev till honom. jag koncentrerade mig på nuet och ställde försiktigt ner mammas saker i backen. Det var möjligt att mamma var stökig av sig, men hon var försiktig med allt som hon tillverkade. - Duger det så? frågade jag när bordet var tomt och hennes saker stod i backen framför ytterdörren. - Jättefint, raring. Tack. Du kan väl gå upp och duscha medan jag dukar? Maten är klar om en halvtimme. - Jag kommer ner om tjugo minuter, svarade jag. Jag måste få äta snart innan jag svimmar av hunger! - jag tänkte att vi skulle kunna gå och shoppa kläder till dig någon dag, sa mamma medan vi åt. Hon  var bra på att laga mat, precis som Liz. Tillsammans skämde de bort mina smaklökar. - Det låter bra. Får jag ta mer? - Självklart, sa mamma och lade upp mera på min tallrik. Du, Suzy? - Ja? - Peter och jag har pratat ... om hur det ska bli efter bröllopet. Jag fortsatte äta medan jag väntade på resten. Mamma verkade lite nervös. Hon såg inte rakt på mig medan hon pratade. - problemet är att Peter har alla sina saker i sin lägenhet... och vi har alla våra saker här ... och det finns inte plats för våra saker hos honom eller för alla hans saker hos oss. - Hans lägenhet? fustade jag. Hade mamma blivit galen? Varför skulle vi vilja var ai Peters lägenhet? Och varför skulle vi flytta våra saker dit? Mamma gav mig en tveksam blick. - Som sagt så är Peters lägenhet för liten. - För liten för vadå? - För att vi ska kunna flytta dit, förklarade mamma. - Det är klart att den är! Jag hade ätit söndagsmiddag där en gång. Det var en fin lägenhet. Faktum är att den var riktigt trendig. Det hade förvånat mig. - Så vad tänker Peter göra med alla sina saker? - Ta med sig dom, så klart, sa mamma. Till vårt nya hem. Orden sjönk långsamt in och det började ringa i mina öron. - Vilket nya hus? sa jag. Jag trodde att vi redan hade bestämt att vi skulle bo här? - Jag vet att det var så vi tänkte gör från början, Suzy. Men det går inte att blunda för att vårt hus är för litet. peter kan inte göra sig va med alla sina saker. Dessutom kommer Affie och Indie behöva ha någonstans att sova när de hälsar på. 


Hinner inte mer nu ska äta, gör mer sen.

Av Rebecka - 30 oktober 2011 10:53

Hej igen! Kan nån snälla snälla göra en design och eller header till mig?? Jag kan följa eran blogg, tipsa om den och så!

om någon är intresserad så skriv en kommentar eller skicka ett mail till min mail adress


rebbesvardag@hotmail.se

Av Rebecka - 30 oktober 2011 10:47

Hej och god morgon! Vad ska ni göra idag? Jag ska inte göra nåt speciellt... Är det nån som vill hitta på nåt?

Berätta gärna om ni ska göra nåt roligt idag eller nåt på höstlovet   Nu ska jag ge datorn till mamma och sätta på min dator, sen ska jag nog skriva ett kapitel. Det vart ju inget igår för att jag hann inte det. Skulle ju till Cajsa då!

Ha det bra tills dess...

puss o kram♥

Av Rebecka - 29 oktober 2011 20:37

Glöm inte att ställa tillbaka klockan inatt!!!


Så kom ihåg...


G L Ö M   I N T E   A T T   S T Ä L L A    T I L L B A K A     K L O C K A N

Av Rebecka - 29 oktober 2011 20:28


  Hej just nu sitter jag och äter tacos med the best Cajsa... Åt det igår då men det var ju gott ändå! Kollar också på: så mycket bättre. Ganska bra faktiskt. Men nu ska jag nog ta och gå ner med maten som jag har ätit klart och plocka fram mitt G O D I S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

haha

Av Rebecka - 29 oktober 2011 17:29

Hej just nu sitter jag och kollar på tv med Cajsa hemma hos Cajsa 

Vi kollar på disney channel H2O. Men nu ska vi kolla klart. Bloggar kanske mera senare ikväll? 

Av Rebecka - 29 oktober 2011 17:26

Hej nu har jag fixat så att ni kan följa mig på blogkeen också!

Det kanske gick innan också men men.....

Ha det bra tills jag bloggar snart 

puss<3 

Av Rebecka - 29 oktober 2011 13:52

Hej och god typ eftermiddag! Jag har fått massor med kläder och ett par uggs!!!!!!! och jag längtar väldigt mycket tills kl. 15.00 för då ska jag upp till hallen och möta Cajsa och hennes mamma! Sen ska vi kolla på handbolls match damerna spelar! Sen vet jag inte vad vi ska göra, vi sk förmodligen hem till Cajsa. och ikväll ska vi typ sminka varandra, basta och bara mysa. Och sen på tisdag ska vi på badhuset, men vi vet ju inte om dom där borta som jag nte kan nämna namnen på kommer att komma. Det är några personer som bor ganska långt bort som skulle komma och då skulle dom följa med oss till badhuet på tisdag men nu har en av personerna blivit sjuk och har jätte hög feber så det blir eventuellt ingenting med dom, men isf så åker väl vi själva då! Och på onsdag så blir det stockholm, bara en dags resaöver dagen! Så då på onsdagen kommer jag ju eventuellt inte blogga någonting alls! Och apropå ingenting så läängtar jag tills jag kan börja dansa igen! För jag har ju nån jäkla inflammation (stav?) i foten, me¨n men det läker ju om jag tar ipren och vilar foten mycket! Men nu tänkte jag faktiskt ta och skriva av ett kapitel i boken!  

Presentation


Hej där alla glada (och sura) på den här bloggen kan du läsa om min vardag och mitt intresse för dans och så klart mycket annat!!
Enjoy!♥

Fråga mig

25 besvarade frågor

Omröstning

vilken kändis tycker du bäst om?
 Selena Gomez
 Rihanna
 Britney Spears
 Owl City
 Justin Bieber
 David Guetta
 Lady Gaga
 Miranda Cosgrove
 Alexandra Stan
 Adam Lambert
 Beyoncè

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Gästbok

Hej! här kan du skriva dit eget gästinlägg!  

Blogkeen

rebbesvardag

Gästbok

hittabloggen.se

GÅ in på den här sidan ocb få flera läsare: http://hittabloggen.se


Skapa flashcards